معرفی رشته هوشبری


سلام به همه ی دانش آموزای عزیز.امیدوارم کنکورتون رو خیلی خوب داده باشید و یه نتیجه ی عـــــــــــالی بگیرید.


بهتون پیشنهاد میکنم اگر کار در محیط بیمارستان رو دوست دارید و اگر هدفتون پزشکی بوده و به هدفتون نرسیدید رشته ی هوشبری رو برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنید.


برای آشنایی با این رشته به ادامه ی مطلب برید


 

 

مطمئن باشید از بین تمام معرفی رشته هایی که توی اینترنت مشاهده میکنید این مطلب جدید ترین ، مفید ترین و خلاصه ترین مطلبی هست که میتونه بهتون کمک کنه تا با این رشته آشنایی پیدا کنید.



---------======----------



هوشبری


رشته ی هوشبری یکی از رشته های کارشناسی پیوسته  و از زیرشاخه های  پیراپزشکی است.تا چند سال گذشته این رشته به صورت کاردانی وجود داشته اما امروزه به صورت کارشناسی پیوسته در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارائه می شود.یک کاردان یا کارشناسی هوشبری باید تحت نظر متخصص بیهوشی در تیم بیهوشی برای انجام فراید های درمانی حضور داشته باشد.

 

یک هوشبر باید توانایی های انجام احیا قلبی-ریوی ، انواع بیهوشی ناحیه و عمومی ، تنظیم و برسی گاز های خون ، لوله گذاری ، مطالعه و برسی پرونده ی بیمار و اقدام برای پرستاری ویژه ، شناسایی و کار با دستگاه های بیهوشی ، شناسایی دارو های بیهوشی و ..... را داشته باشد تا بتواند در راستای انجام فراید درمانی وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهد.به طور کل تمامی وظایف هوشبر در مراقبت از بیمار قبل از عمل،حین عمل و بعد از عمل خلاصه میشود.

 

نقش فارق التحصیل های این رشته در اتاق عمل، بخش مراقبت های ویژه (آی.سی.یو و سی.سی.یو) ،  اورژانس ،کلینیک های درد و گاها  در هر بخشی که نیاز به مراقبت های خاص جهت بی حسی یا بیهوشی باشد مثل دندان پزشکی ، سی تی اسکن و .... بسیار حائز اهمیت است.اما کاردان یا کارشناس بیهوشی نمیتواند بطور مستقل به امر بیهوشی بپردازد و حتما باید تحت نظارت متخصص بیهوشی انجام به کار نماید.

 

دانشجویان هوشبری باید واحد های تئوری ، عملی و کارآموزی در محیط های درمانی را بگذرانند.دروسی که در هوشبری ارائه میشود شباهت زیاد به دیگر زیرشاخه های علوم پزشکی دارد .دروسی مثل آناتومی و تشریح ، فیزیولوژی 1و 2 ، میکروب شناسی ، زبان عمومی ، واژه شناسی پزشکی ، فارماکولوژی 1و2 ، اصول پرستاری +کارآموزی ، فیزیک ، اصول بیهوشی 1و2و3و4 +کارآموزی و ...... .

 

برای کارشناسی ارشد، دانشجویان هوشبری میتوانند رشته های آناتومی ،فیزیولوژی ، پرستاری و دیگر زیرشاخه های علوم پزشکی را انتخاب کنند.

در حال حاضر رشته ی هوشبری فقط در مقطع کارشناسی پیوسته وجود دارد اما دکتر شهنام صدیق معروفی مدیر گروه هوشبری ایران اعلام کرده اند که تا چند سال آینده کارشناسی ارشد این رشته نیز راه اندازی خواهد شد و شرایط تحصیل برای کارشناسی ارشد هوشبری زمینه ی مساعدی در کشور پیدا خواهد کرد.

اما لازم به ذکر است که برای تحصیل در مقطع دکترا هنوز اقدامی انجام نشده و دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقطع دکترا این رشته دارند،میتوانند در خارج از کشور تحصیل نمایند.

 

این روز ها بازار کار هوشبری بسیار داغ بوده و بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر برای جذب دانشجویان هوشبری فارق التحصیل از دانشگاه های برتر کشور تلاش میکنند.

 

دو نکته ی قابل توجه برای کسانی که میخواهند این رشته را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنند این است که آگاهی کامل به این رشته و آگاهی از خلق و خو و علایق خود داشته باشند.بعضا دانشجویانی دیده شده اند که پس از ورود به دانشگاه متوجه شده اند که تصورشان از رشته ی دانشگاهیشان با ماهیت رشته تفاوت زیادی داشته و باعث نا امیدی یا عدم موفقیت در کارشان شده است.پس باید بدانید که :

1.وظیفه ی "هوشبر" با "دکتر بیهوشی" متفاوت است.یک هوشبر از ابتدا در رشته ی هوشبری تحصیل کرده و کارشناس هوشبری میشود.اما یک دکتر یا متخصص بیهوشی در رشته ی پزشکی حرفه ای تحصیل کرده و تخصص بیهوشی گرفته است.پس هوشبر ها متخصص بیهوشی نیستند.و تصوراتی مبنی بر این که مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای هوشبری همان متخصصی بیهوشی است نیز تصورات غلطی هستند.

2. یک هوشبر موفق باید خودآگاهی داشته باشد.کسی که این رشته را برای تحصیل انتخاب میکند باید به کار در محیط بیمارستان علاقه داشته باشد.باید ارتباطات قوی ای داشته باشد تا بتواند اعتماد بیمار را جلب کند،باید رازدار خوب و به همان اندازه دلسوز و ... باشد.

بهنام عباس زاده دانشجوی رشته هوشبری دانشگاه ایران



منبع : گروه آموزشی اشاره


دانش آموزانی که امسال کنکور داده اند میتوانند برای مشاوره انتخاب رشته از کادر قدرت مند گروه آموزشی اشاره استفاده کنند


EshareDPs.Com

نظرات 50 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 10:09

من دو ماه دیگه میرم دانشگاه..ترم یکم...چندتا منبع یا کتاب بهم معرفی کنید ک بخونم ..مرسسیی...راستی تو نظرات گفتین واسه گرفتن کار ب زرنگیمون یستگی داره..میشه دقیقا زرنگی و ایتکه چ جوری باشیمو توضیح بدین..یعنی گرفتن عمل جراحی ب ما بستگی داره ..؟ ممنون

بهترین منبع برای بیهوشی و اول کار اصول پایه میلر هست.
راجع به زرنگی منظورم گرفتن عمل نبود.اصلا جراحی رتباطی با ما ندارد

مقدم پنج‌شنبه 21 آبان 1394 ساعت 16:24

من دانشجوی هوشبری هستم اما خیلی ناامیدم چون از روز اول که وارد دانشگاه شدم از آینده این رشته بد گقتن و برای من ادامه تحصیل خیلی مهم است که متاسفانه ادامه ندارد من فیزیوتراپی هم در میامدم اما اومدم هوشبری لطفا به من مقداری مشاوره بدهید ممنون

درمورد بازار و محیط کار این رشته صحبت زیاد شده و نظر شخصی بنده این هست که از خیلی از رشته های پیراپزشکی بهتره.اما ادامه ی تحصیل.درسته که ادامه ی تحصیل در هوشبری وجود نداره ،اما میتونید رشته های دیگری رو برای ارشد انتخاب کنید مثل نرس ICU ،پمپ قلب،تغذیه، مهندسی پزشکی و ....

مقدم چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 20:39

سلام من دانشجوی هوشبری هستم میخواستم بدونم اگر یک شیفت کارکنم حقوقم بین 1.5 تا5 هست واقعا خیلی ازتون ممنونم

سلام.با یک شیفت قطعا بیشتر از 1.5 درمیاد.چون حقوق پایه بیشتر از اینه.حالا بیشتر از اون دیگه بستگی به شرایط و کار داره

saeid یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 22:44

با سلام.
من دانشجوی هوشبریم
میخواستم بدونم برای اینکه تو این رشته موفق تر بود چه کارایی باید کنیم؟؟

سوال خیلی،کلی هستنش.منظورت دقیقا تو چه زمینه ایه؟

تینا یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 16:35

سلام و خسته نباشید. من امسال کنکور دارم و از اون دسته از افرادیم که خیلی خیلی تحقیق مینک واسه رشته ام حتی قبل کنکور . یادمه واسه انتخاب رشته تجربی از اول راهنمایی مخ بزرگترای فامیلو خورده بودموم. من فقط و فقط میخوام هوشبری بخونم . یکم میترسم که قبول نشم. حتما هم باید تهران قبول شم. ازاد . شهرستان امکانه رفتنشو ندارم. از حالا میشه راهنمایی کنید چه درساییو بخونم که قبول شم ؟

سلام.اصلا جای نگرانی نیست.با این روحیه ای که دارید اصلا بعید نیست که به هدفتون برسید.اگر راهنمایی برای مسایل آموزشیه سال کنکور میخواید یه راه ارتباطی در دسترس برای ما بذارید

فاطمه دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 10:51

سلام.من رشته ی هوشبری دانشگاه ازاد تهران قبول شدم.شما گفتید بیمارستانها کارشناسها رو از دانشگاه های برتر جذب میکنن...و اینک در حال حاضر بازار کارش داغه...ینی من به کارش تا 4 سال بعد اون هم فارق التحصیل از دانشگاه ازاد امیدی نداشته باشم؟؟؟؟؟؟

فاطمه دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 10:47

سلام.من رشته ی هوشبری دانشگاه ازاد تهران قبول شدم.شما گفتید بیمارستانها کارشناسها رو از دانشگاه های برتر جذب میکنن...و اینک در حال حاضر بازار کارش داغه...ینی من به کارش تا 4 سال بعد اون هم فارق التحصیل از دانشگاه ازاد امیدی نداشته باشم؟؟؟؟؟؟

سلام.به سلامتی.چرا چرا .حتما امیدوار باشید.چیز سخت و دور از انتظاری نیست اصلا

نسترن جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 13:02

من واقعا برای انتخاب رشته بین هوشبری و اتاق عمل گیرکردم.شما‌اطلاعاتی دارین که منو راهنمایی کنین؟واقعا ممنونم که جواب میدین

بهتره از مشاور انتخاب رشته آگاه به رشته ها کمک بگیرید.مطلب در یک کامنت نمیگنجه

بیتا شنبه 10 مرداد 1394 ساعت 13:22

سلام..اینکه میگین برا اینکه از رشته های پیراپزشکی برین پزشکی باید مدرک زبان معتبرداشته باشین..میشه درموردش بیشترتوضیح بدین؟

میتونید این قسمت رو گوگل کنید تا اطلاعات کامل تری از چیزی که من خدمتتون گفتم به دست بیارید

سحر یکشنبه 4 مرداد 1394 ساعت 04:28

سلام.میخواستم بپرسم شما دانشجو هستید یا الان مشغول به کارید؟به نظرتون این رشته به درد دخترا میخوره؟نسبت به اتاق عمل بهتره یا نه؟

سلام.دانشجو و درحال کار هستیم.همه یک جور نیستن.از نظر درآمد و کارایی جنسیتی تفاوتی با هم ندارن خیلی .بیشتر بهتره علاقه رو مد نظر قرار داد

مریم شنبه 20 تیر 1394 ساعت 11:20

مرسی عالی بود.........

خواهش میکنم

امیر علی جمعه 12 تیر 1394 ساعت 13:48

سلام خسته نباشید.من امسال کنکور دادم میخواستم بدونم حداقل و حداکثر درآمد یک کارشناس هوشبر چقدره

سلام.دقیق نمیتونم بگم اما اگر زرنگ باشی یه چیزی حدود 1،800 تا 5 تومن

ماهک پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 17:25

سلام و ممنون بابت این مطلبتون
من کارشناس هوشبری هستم و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور رو دارم. متاسفانه هرچی توو نت سرچ کردم چیزی درمورد ادامه تحصیل هوشبری در مقاطع بالاتر دستگیرم نشد که اصلا چه دانشگاههایی یا چه کشورایی میشه برای ادامه تحصیل رفت. با یکی از آشنایان مقیم امریکا هم که متخصص بیهوشی هستن و اونجا فعالن صحبت میکردم میگفتن اونجا یه پرستار بیهوشی هست یه انستزیولوژیست! ممنون میشم اگه کمکم کنین و بگین کدوم دانشگاهها مقاطع بالاتر رشته ما رو دارن. به راهنماییتون واقعا احتیاج دارن

سلام.ضمن عرض عذرخواهی به خاطر تاخیر بنده و دوستانم دراین مورد که فرمودید اطلاعات دقیق و قابل استفاده ای نداریم

امیر سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 21:56

سلام ممنون از اطلاعاتتون........
میخواستم بدونم باچه درصدهایی میشه تواین رشته قبول شد؟
(منطقه3)

ضمن عذرخواهی ار تاخیر طولانی.بنده مشاور تحصیلی کنکور هستم و فقط یک جمله بهت میگم.خودت رو درگیر درصد نکن.چون قابل پیشبینی نیست

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 09:49

سلام.آیا تکنسین هوشبری با هوشبری فرق میکنه؟در ضمن تفاوت این سه تا رو ممکنه بگید.و کدوم از اینا رشته هوشبری خودمون توی کشوره؟؟
Anesthesiology
Nurse anesthesiology
Anesthesiology assisstant

سلام.نه تفاوتی از نظر رشته با هم ندارن.اما یک تکنیسین هوشبری میتونه کاردان یا کارشناس باشه.

نسیم چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 17:25

سلام.ممنونم از توضیحاتتون...من از کار تو اتاق عمل خوشم میاد واسه همین انتخابم یکی از دورشته ی هوشبری یا تکنسین اتاق عمل هست...ولی واقعأ نمیدونم کدوم خوبه...البته از لحاظ درآمد که فکر کنمهردوتاشون یکی هسن یعنی همون یک یک و نیم و اینا...ولی از لحاظ بازار کار نمیدونم کدوم بهتره...میتونین کمکم کنین؟؟؟آخه من یه جا خوندم که نوشته بود تو یه تیم جراحی سه تا تکنسین و یه هوشبر به پزشک کمک میکنن این یعنی فرصت شغلی واسه اتاق عمل بهتره؟؟؟؟ میشه لطف کنین جوابمو بدین

سلام دوست من.اتاق عمل و هوشبری هر دو از رشته هایی هستن که هنوز اشباع نشدن و هردو بازار کار خیلی خوبی دارن

محمد حسین دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 14:08

سلام.
منطقه سه برای هوشبری :
اگه تو شهرستان های اطراف تهران باشید برای تهران تا 4500 برای دیگر استان ها تا 7000 منطقه سه . اگه تو دیگر استان ها باشید برای تهران تا 3000 . خلاصه بستگی به بومی بودن و اینا داره .

باران سه‌شنبه 2 دی 1393 ساعت 11:12

سلام میخواستم بدونم واسه منطقه3 چه رتبه ای لازمه که بشه هوشبری قبول شد

جوابتون رو دوستم میدن تو نظر

[ بدون نام ] دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 17:13

با سلام.آیا ادامه تحصیل تا دکتری این رشته وجود داره؟

سلام.بعله..تا ارشد در ایران و دکترای فعلا فقط خارج از کشور

رضا یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 16:32

با سلام مجدد.ببخشید یه سوال داشتم ازتون.میخواستم بدونم آیا یه چیزی مثل فوق دکتری توی هوشبری هم وجود داره؟یا آخرش دیگه دکترای هوشبریه؟

سلام.
من چیزی نشنیدم.فک نمیکنم وجود داشته باشه.نمیدونم

فاطمه یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 09:15

مرسی از توضیحاتتون. خیلی جامع بود

خواهش میگنم رضا جان

سلام شنبه 17 آبان 1393 ساعت 16:00

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.آقا میشه توضیح بدهید که آیا حقوق هوشبر از چهار پنج تومن هم میتونه بالاتر بره یا نه
و اینکه میگن از هشتصد تا دو تومنه واقعیت داره .ورودی 93 نیم سالدوم اهواز.

سلام.از یک و نیم دو تومن شرو میشه به بالا.بیشتر از 4-5 تومن هم میتونه بره اما بستگی به خود کارشناس داره

saeed پنج‌شنبه 15 آبان 1393 ساعت 20:13

Baa salam
Ayaa ye hushbar mitune clinike pezeshki pezane
Manzuram az lahaaze mojavezeshe?,ya mitune re ise bimarestan beshe?

سلام .محل کار هوشبر ها کلینیک درد هم هست که به تازکی داره رواج پیدا میکنه و سراسری میشه.
رئیس بیمارستان هم با مدرک کارشناسی احتمالش کمه اما با دکترا بعله

رضا چهارشنبه 14 آبان 1393 ساعت 18:15

ببخشید.خیلی ممنون از اینکه به فکر هستید
آخه معمولا بعضیا وقتی دو یا سه نظر میدن.اون نویسنده جوابشونو نمیده و حتی شاید تاییدشم نکنه.باز هم عذر خواهی میکنم من فکر کردم شما هم مثل خیلیا اینطوری هستید.اما اشتباه فکر میکردم.اما تنها کسی که تونست جواب سوالامو بده شما بودید و خیلی خیلی کمکم کردید.کاشکی بتونم یه روز جبران کنم.من تصمیمو گرفتم و امسال میخوام بیام هوشبری اگه خدا هم کمک کنه یکی از دانشگاهای خوب مثل شما قبول شم

ایشالا.خوشحال میشیم به جمع هوشبرا بپیوندین

رضا چهارشنبه 14 آبان 1393 ساعت 10:09

آقا ببخشید روم نمیشد من فقط دو تا با اسم خودم دادم یکشون هم بدون اسم یکیشون هم با حمید.

مشکلی نیست دوست من.من این اطلاعات رو براتون نوشتم و خودمو مسول میدونم پاسخ بدم.
فقط شما هم نبودی.موفق باشی رفیق

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 آبان 1393 ساعت 10:02

سلام مرسی از توضیحات خوبتون.
میخواستم بدونم برای این رشته در دانشگاه های معتبر مثل همین ایران چه رتبه ای لازمه

دقیق نمیشه گفت.رتبه های بالا یا پایین تر هم هستن اما میانگین کلی حدودا 4000 تا 6500 منطقه یک

مدیر وبلاگ سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 19:47

دوست عزیزی که با اسم های مختلف چند سوال میپرسی ، هیچ ایرادی نداره اگه همه ی سوالاتت رو یه جا یا با یک اسم بپرسی. من شخصا به تمام سوالاتت در صورتی که بتونم پاسخ میدم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 18:10

مرسی از سایتتون

مرسی از شما

mohamad سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 10:57

Salam,merci az mataalebetun,kheili komak bem kard

سلام.خوشحالم

علی سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 10:08

با سلام.آیا این حرفی که گفتید:برای مثال 60 درصد پولو میتونه هوشبر بگیره.اصلا امکان داره؟پس جراح چی میشه؟دکتر بیهوشی؟

امکان که داره.اما عرض کردم بستگی به بیمارستان و سایر پرسنل اتاق عمل داره.
قطعا در عملی که مثلا 30 دقیقه طول میکشه ولی مریض بدحال هست و ریسک بیهوشی بالایی داره ، بیهوشی مسولیت سنگین و پر خطری رو داره.پس میتونه حق بیشتری هم داشته باشه

صدف سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 10:06

سلام.خیلی مطلبتون مفید بود.من میخواستم بدونم ارشد رو اگه بخوام بگیرم به نظرتون چه رشته ای برم.اگه راجع به سه چار تاشون غیر از تغذیه توضیح بدید ممنون میشم

سلام.پیشنهاد من اینه که علاقه و بازار کارش رو در نظر بگیرید بعد انتخاب کنید.
حقیقتا اینجا نمیشه مطالب رو گسترده توضیح داد اما اگه توی گوگل سرچ کنید راجب رشته های ارشد میتونید اطلاعات کسب کنید

عباس سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 09:54

سلام.آیا با ارشد این رشته میشه عضو هییت علمی دانشگاه شد.در ضمن اگه ممکنه راجع به کشور هایی که تحصیل درشون رایگان هست مربوط ادامه تحصیل به این رشته یه کم توضیح بدید

بله. در حال حاضر هستند کسانی که با ارشد هوشبری عضو هیئت علمی هستند.

راجب اون کشور ها اطلاعاتی ندارم.بعید هم میدونم توی اینترنت بتونید اطلاعات کاملی به دست بیارید.باید از موسسه های خصوصی که برای تحصیل دانشجو به خارج از کشور میفرستند بپرسید

مریم سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 09:49

سلام.مرسی از توضیحاتتون راجع به این رشته و نظرات بچه ها.اگه شما نبودین هیچ گونه منبع دقیقی نبود و ما اصلا نمیدونستیم چه رشته ای بریم.

خواهش میکنم.خوش حالم که کمک کوچیکی کردم

سارا دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 19:10

سلام.آیا کار یه هوشبر خیلی سخته؟منظورم مسولیتش نیست.

سلام.
تعریف هر کس از سختی فرق داره.سوالی نیست که جواب ثابتی براش وجود داشته باشه.وارد اتاق عمل که بشید متوجه میشید.گاهی سخته و گاهی آسون.نظر منه

ملانی دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 19:08

یعنی این که میگن حقوق هوشبر بین 800. تا 2 میلیونه میتونه نقض بشه.یعنی ممکنه تا شیش هفت میلیون هم بره.حالا اصلا مهم نیست شیفتش اما ماکسیمم کار ممکنه تا ۸ تومن هم بره

رضا دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 17:34

با سلام مجدد.آیا درامد یک هوشبر بسته به دانشگاهی که از آن مدرک گرفته میباشد؟یا بیشتر کیفیت کار مهم است؟رزومه و ....

سلام.
نه.تا اونجایی که من میدونم مدرک از کودوم دانشگاه باشه مهم نیست

ملانی دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 17:30

خسته نباشید.میشه یه آمار دقیق از درآمد هوشبر بگید.مثلا از انقدر تا انقدر و بیمارستان خصوصی یا غیر خصوصی یا مثلا هزینه هوشبر در یک عمل جراحی.

ممنون.
راستش نمیشه دقیق گفت.کارشناسی که توی بیمارستان خصوصی کار میکنه ممکنه با تیم جراحی سر سهمش به توافق برسه،متناسب با عمل.مثلا ممکنه 60 % رو برداره.
استخدام رسمی و غیر رسمی فرق میکنه.
تعداد شیفت هایی که کار میکنید موثر هست.
لانگ وایسادن موثر هست.

هر تکنیسین هم به چیزی درباره ی حقوقش میگه.حرفشون ثابت نیست.یک میگه تا 8 تومن.یکی میگه 6 یکی میگه 4 .


اما اینو بدونید که سطح درامد ماهانه ی آیندتون به زرنگ بودنتون بستگی داره

نسیم دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 17:27

سلام.برتی رفتن به پزشکی به هوشبری آیا باید حتما لیسانس هوشبری رو گرفت؟

سلام.
بله،باید تو آزمونش قبول شین.در غیر این صورت باید از اول کنکور بدید.

حمید دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 16:36

سلام.با تشکر از توضیحات فوق العادتون راجع به این رشته و پاسخ به دوستان عزیز.م من یک سوالی دارم:شما در یکی از نظرات گفتید که متخصص بیهوشی حتما باید باشه در اتاق عمل.چه اسما چه فقط نظارت کنه.اما در یکی دیگه از نظر ها اونو تکذیب کردید و گفتید که در بعضی از بیمارستانا از هوشبر به جای دکتر بیهوشی هم کار میکنه.میخواستم یه کم بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

سلام.
حق با شماس . بد گفتم اما جفتش درسته.الان توضیح میدم.

هر اتاق عمل تشکیل شده از چنتا اتاق عمل .بسته به نوع بیمارستان.
مثلا بخش جنرالی رو در نظر بگیرید که 5 تا اتاق عمل داره.حضور یک متخصص بیهوشی توی بخش جنرال برای اون 5 تا اتاق ضروریه.توی هر اتاق هم یک هوشبر هست.حالا ، متخصص بیهوشی ممکنه فقط نظارت کنه و به کارشناس بگه که مریض رو مثلا اسپاینال کنه یا اینکه خود متخصص بیاد اسپاینال رو انجام بده و بقیش رو بسپره به شما

[ بدون نام ] دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 16:29

سلام.میشه توضیح بدید چظوری میشه از هوشبری به پزشکی رفت؟چه کارایی رو باید انجام بدیم.من نیم سال دوم قبول شدم

سلام.
راستش من اطلاعاتم ناقصه درباره این موضوع.اما از دوستان خواهش میکنم جوابتون رو بدن.
اما تا اونجایی که من میدونم معدل بالای 15 اگر اشتباه نکنم نیاز هست و قبول شدن در آزمونی که برگذار میشه بعد از لیسانس

------------------------

جواب دوستمون هانیه به شما :

بعد از اتمام کارشناسی
داشتن مدرک معتبر زبان
قبول شدن در آزمونش
معدل بالای 16
معدل دیپلم بالای 18

این قوانین هم ممکنه عوض شه یا لغو شه یا کم و زیاد

محسن یکشنبه 11 آبان 1393 ساعت 21:13

با عرض سلام و خسته نباشید.آیا این واقعیت دارد که از رشته هوشبری میتوان به پزشکی رفت.با دادن امتحان علوم پایه؟

سلام دوست عزیز.
بله از رشته ی هوشبری هم مثل خیلی از رشته های علوم پزشکی میشه رفت پزشکی و چنتا درس مرتبط رو هم تطبیق داد

kkk یکشنبه 11 آبان 1393 ساعت 21:07

با سلام و خسته نباشید.میشه بگیر دقیقا کار هوشبر توی اتاق عمل چیه؟من شنیدم فقط به یه مانیتور نگاه باید کنه؟این درسته؟بعد میخواستم بپرسم ببینم که ارشد رو به جز پرستاری در چه رشته ای میشه گرفت که کارش درون محوطه بیمارستان باشه و درآمد بالاتری داشته باشه در حال حاضر؟

سلام دوست من.
کار یک کارشناس هوشبر بستگی به بیمارستانی که توی اون کار میکنه داره.خیلی از بیمارستان ها هوشبر به جای متخصص بیهوشی هم کار میکنه و خیلی جاها کار خودش رو داره.
هوشبر تو اورژانس ریکاوری ،آی سی یو ،کیلیک درد و اتاق عمل کار داره که اتاق عملش رو براتون میگم.خوابوندن مریض با تمام روش ها از جمله اسپاینال،اپی دورال،بلوک،عمومی وریدی و استنشاقی هست.بیدار کردن مریض با روض های مختلف.م هم تر از همه که اتفاقات زیادی ممکنه درش رخ بده در طول مدت بیهوشی هست.تکرار دارو ها و نگاه کردن به مانیتوریمگ مریض هم جز کار ها هست.اما کافیه تا یک مقدار ناهنجاری تو مانیتور ببینید اون وقت احیای قلبی ریوی و .... و تمام کار هایی که برای نگه داشتن مریض باید انجام بشه با شماست.در کل عرض کنم خدمتتون که درمان شدن بیمار یا نشدن با پزشک هست.اما زنده موندن یا نموندن بیمار وظیفه ی شماس و کار بسیار حساسی هست.امیدوارم جوابتونو گرفته باشید.

reza یکشنبه 11 آبان 1393 ساعت 20:57

مرسی از جوابتون که خیلی بهم کمک کرد.اینشالا همیشه موفق و سربلند باشین اگه هنوز سوالی پیش اومد حتما مزاحمتون میشم

در خدمتم

reza شنبه 10 آبان 1393 ساعت 18:36

خیلی ممنون از جوابتون.یه سوال دیگه داشتم
اگه فوق توی این رشته بیاد یا کسی که فوق رو از یه کشور دیگه بگیره بازم باید مثل یه کارشناس هوشبر توی اتاق عمل کار کنه یا برای فوق کار بهتری هم هست؟در ضمن شما گفتید که دکترای هوشبری با دکتر بیهوشی یکی نمیشن.یعنی امکان نداره کسی که دکترای هوشبری بگیره به جای یه دکتر بیهوشی کارکنه؟یا در بعضی از بیمارستانا به جای دکتر بیهوشی از دکتر هوشبری استفاده کنن؟حتی با شرایط درآمد کمتر از متخصص بیهوشی؟ممنون از پاسختون

تا اون حدی که من میدونم تو مدارج بالاتر از کارشناسی کار بیشتر به سمت تحقیقات و کشف دارو ها و برسی و تحقیق روی فرایند ها و روش های بیهوشی و آزمایشگاهی و .... میره.اما استاد دانشگاه هم قطعا حاصل مدارک بالاتر هست.
راجب سوال دومتون تاحالا که نشده.درواقعیت 80-90 درصد کار متخصص بیهوشی رو ما کارشناس ها انجام میدیم اما این که نباشه نمیشه.ینی حداقل یک متخصص باید حضور داشته باشه،حتی اسما و حتی اگر فقط نظارت کنه.

رضا دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 08:35

Salam,mishe raje be edaame tahsil dar khareje in reshte sohbat konid.va aaia docror hushbary ke az kharej madrakesho begire ba doctor bishushi yeki mishe

سلام و درود.
درباره ی تحصیل خارج از کشور در این رشته حقیقتا اطلاعات کاملی ندارم اما تحصیل در مقاطع بالاتر خارج از کشور دوره های کوتاه تری دارن.یعنی خیلی زودتر از زمانی که در ایران صرف گرفتن مدرک میشه میتونین مدرکتونو بگیرین.
اما تا به امروز چیزی که واضح و مشخص هست اینه که به هیچ عنوان دکترای رشته ی بیهوشی نمیتونه دکتر بیهوشی بشه،یعنی یک هوشبر و یک متخصص بیهوشی تا بالاترین مدارج هم با هم برابر نیستن.اما آینده معلوم نیست.احتمالش هست،امیدوار باشین

حدیث پنج‌شنبه 3 مهر 1393 ساعت 15:00

من عاشق کار در بیمارستانم.امسالم هوشبری دانشگاه گیلان قبول شدم. ب نظر شما بعد 4سال کار برام پیدا میشه؟؟؟؟تمام دغدغه ی من فقط کااااااره.
اگه جوابمو بدین ممنون میشم

خوشبختانه هوشبری در حال حاضر یکی از رشته هایی هست که بازار کار داغی داره یا به اصطلاح اشباع نشده. و به احتمال زیاد تا چهار سال آینده هم همینطور باقی میمونه.نگران نباشید

مری شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 18:42

من چون پزشکی قبول نشدم رفتم این رشته که حیلی گند بود الانم ترم اخرم و پشیمونم. پس الکی از این توصیه ها نکنید.
یه کار پر از ترسس که تهش هیچه. حتی ارشد هم نداره.

به هر حال هرکس نظری داره و برای خودش محترمه اما عرض کردم ، این رشته باید با روحیات فرد هم سازگار باشه.این که شما ناراضی هستید از تصمیم اشتباهتون دلیلی برای بد بودن این رشته نیست.خیلی ها هستن که عاشق این رشته ان.
در ضمن، اشاره کردم که به زودی ارشد این رشته هم ارائه خواهد شد.
ولی شما که از این رشته خوشتون نمیاد قاعدتا نباید ارشد هم هوشبری بخونید.بهتره ارشد رو تو رشته ی دیگه ای ادامه بدید بلکه رضایت درونی پیدا کنید

zahra دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 20:54

سلام البته تا دو میلیونم میشه با اضافه کاری بستگی به کارانه هم داره البته اگه رسمی باشی و یا طرح، ولی شرکتی فک کنم به یه میلیونم نرسه

حمزه ای دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 20:03

با اجازه بهنام..........آقای محسنی عزیز اول این که به وبلاگ کلاس ما خوش اومدی.......دوم حقوق یه هوشبر از یه بیمارستان با احتساب اضافه کاری و سایر خدمات حدود یک میلیون و دویست هزار تومن...... سوم مراکز درمانی اعم از بیمارستان ،کلینیک،خصوصی بودن یا نبودنشون تو مقدار حقوق تاثیر داره....

مرسی محسن جان

اضافه کنم که تو بیمارستان های خصوصی ،درصدی که هوشبر از هر عمل میگیره بستگی به توافق هوشبر با تیم جراحی داره

محسن محسنی دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 00:35

سلام مرسی از توضیحاتتون
میخاستم بدونم درآمد این رشته در چ حدودی هست؟

سلام،خواهش میکنم
اجازه بدید دوستان جواب بدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد